5 najszybszych aut produkcyjnych

Po Podrozy — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Miejsce I - 2007 SSC Ultimate Aero (412,28 km/h, 256,18 mph)

http://d3bbd215gfxk0q.cloudfront.net...imate-aero.jpg

To SSC Ultimate Aero jest obecnie najszybszym autem produkcyjnym na ca³ym globie. Jego rekord wynosi 412,28 km/h.

Zasila go jednostka o pojemno¶ci 6,35 litra oraz ogromnej mocy 1183 koni mechanicznych.
To tylnonapêdowe superauto zosta³o “ubrane” w opony Michelin Pilot Sport PS2 na trzyczê¶ciowych alufelgach.

SSC osi±ga pierwsz± “setkê” w 2,78 sekundy a æwieræ mili w jedyne 9,9. Jednak nie patrz±c na te wyniki mo¿na chyba spokojnie nazwaæ go dzie³em sztuki. Posiada wszystkie najnowsze technologie, klimatyzacjê, pe³n± “elektrykê”, nawigacjê, system audio z 10 g³o¶nikami oraz 17-calowy wy¶wietlacz LCD z kamer± cofania.

Miejsce II - 2005 Bugatti Veyron (408,57 km/h, 253 mph)

http://d3bbd215gfxk0q.cloudfront.net...tti-veyron.jpg

Maszyna jest zasilana 8-litrowym, poczwórnie do³adowanym silnikiem W16 o mocy 1001 KM. “Setkê” osi±ga w zaledwie 2,46 sekundy, 160 km/h w 5,2, natomiast 400 km/h w 50 sekund!

Historyczne maksimum tego potwora to 408,47 km/h na torze Ehra-Lessien, tym samym, na którym swój rekord ustanowi³ McLaren F1 w 1998 roku.

Pocz±tkowo Veyron mia³ problemy ze stabilno¶ci± przy du¿ych prêdko¶ciach, przez co zostawa³ wstrzymywany.

Miejsce III - 2004 Koenigsegg CCR (387,37 km/h, 240,1 mph)

http://d3bbd215gfxk0q.cloudfront.net...igsegg-ccr.jpg

Standardowy CCR by³ napêdzany 4,7-litrowym aluminiowym V8, po³±czonym z 6-stopniow± manualn± przek³adni±. Nowy mistrz dysponowa³ moc± 806 KM. In¿ynierowie postanowili jednak udoskonaliæ go dwiema sprê¿arkami mechanicznymi oraz tytanowym uk³adem wydechowym.

Oprócz tego oczywi¶cie auto posiada masê szczegó³ów poprawiaj±cych aerodynamikê. Ko³a zosta³y wyposa¿one w 19-calowe felgi z przodu oraz 20-calowe z ty³u na oponach Michelin Pilot Sport 2.

Miejsce IV - 1994 McLaren F1 (386,7 km/h, 240,1 mph)

http://d3bbd215gfxk0q.cloudfront.net...mclaren-f1.jpg

Pierwsza próba odby³a siê w 1995 roku. By³o to pierwsze takie wydarzenie, gdy pobito rekord prêdko¶ci autem dopuszczonym do ruchu ulicznego. Wtedy maksymalna prêdko¶æ McLarena wynios³a 372 km/h, choæ tak jak w przypadku Jaguara twierdzono, ¿e po zdjêciu ograniczenia obrotów da³oby siê osi±gn±æ wiêcej.

1. marca 1998 roku kierowca
wy¶cigowy Andy Wallace podj±³ drug± próbê i pobi³ dotychczasowy rezultat osi±gaj±c 386,7 km/h. Rekord utrzyma³ siê na pierwszym miejscu przez siedem lat.

Miejsce V - 1993 Jaguar XJ220 (349,4 km/h , 217 mph)


http://d3bbd215gfxk0q.cloudfront.net...guar-xj220.jpg

Powracamy do roku 1992. Dawnemu brytyjskiemu kierowcy Formu³y 1 - Martinowi Brundle - uda³o siê pobiæ dotychczasowy rekord nale¿±cy do Bugatti EB110 SS. Dokona³ tego w³a¶nie za kierownic± Jaguara XJ220 na torze Nardo Ring, a jego maksymalna prêdko¶æ wynios³a 341,7 km/h.

Katalizatory zamontowane w Jaguarze ogranicza³y jednak maksymaln± moc silnika i uniemo¿liwia³y wykorzystanie jego maksymalnych mo¿liwo¶ci. Ich usuniêcie zwiêkszy³o dostêpny zakres obrotów i da³o wiêksz± prêdko¶æ maksymaln±.

Przy drugim podej¶ciu Brundle osi±gn±³ wiêc 349,4 km/h ustanawiaj±c nowy rekord, który utrzyma³ siê przez prawie dwa lata.

Szymon Cho³ys
¼ród³o: autoevolution
¼ród³o: autokult.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • upanicza.keep.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [Po Podrozy — strony, Obrazki i wiele wiÄ™cej na WordPress]. • Design by Free WordPress Themes.